tisdag 8 juni 2010

Tisdagslistan

Läser att man kan göra måndagslistor om allt man är lycklig för. Jag sätter i gång i dag, men det råkar vara tisdag. Nästa gång blir det en måndagslista.

I dag är jag glad för detta:

*Hämtade bilen på verkstaden, kostade 2 000, jag hade ångest men bilmeken rådde mig att behålla min gamla Volvo från -90 (31 000 mil!) för att de är billiga att reparera och kan gå hur långt som helt. Han menar att nya bilar kostar mycket mer att laga, all datorisering gör det krångligt och dyrt, och Volvo har alltid andrahandsvärde. Kanske har han rätt. Jag vill egentligen behålla den.
*M var här i går, var bara med bebisen A, inte alls med mig, Gick direkt när hon hade somnat, och jag blev ledsen. Men på natten kom det sms om att han var glad att han fått komma, tack för maten, etc etc. Får väl vara glad för det lilla.
*A sover lite bättre på nätterna och börjar bli frisk.
*Jag hittade ett enormt kul jobb i går som jag sökte, och kanske har chans att få. Jag har jobb efter mammaledigheten, men det här såg så kul ut.

En klen lista i dag, men jag är rätt deppig. Kanske blir det mer nästa måndag.

2 kommentarer:

  1. ÅH va kul att du startat en blogg :-) bra idé att försöka slänga ihop en lista med positivt när det känns deppigt :-)

    Kram på dig!

    /BeckaHBitcH.se (det gick inte välja Namn/webadress som profil)

    SvaraRadera
  2. Hmm, hur gör man det? Är nybörjare...

    SvaraRadera