torsdag 25 november 2010

Hej då Ellos!

Beställde redan i september en overall till mellanflickan, den skulle levereras 25 november. Lite sent tyckte vi, men overallen var fin och ganska billig så vi slog till. Så har hösten gått och vintern kommit, snö har fallit och E har tjatat om sin overall varje vecka. Nu i dag skulle den komma! Men tji fick vi.
I stället kom ett mejl från Ellos om att overallen är försenad - till den 15 december.
Jag blev arg och ringde Ellos, som skyller på leverantören och inte kan lösa mitt problem.
-Okej, kan ni skicka mig en annan overall?
-Ja, men du får inte samma pris.
Jag blev ännu argare men gick ändå in och kollar de overaller de har kvar - den enda som finns i större storlek än 92 levereras 10 januari.
-Vi kan inte göra något åt det, det är leverantörens fel. Vi får samma svar från dem om vi ringer dem - tyvärr, allt är försenat.
-Varför kräver ni inte kompensation av dem så att ni kan kompensera mig? Som det är nu är det jag som får ta smällen för att de sjabblar.
-Så gör vi inte.
-Då tappade ni just mig som kund. Stryk beställningen och skicka inga fler kataloger, tack.

Så nu har vi väntat hela oktober och hela november, alla overaller är slutsålda i affärerna och min E får frysa.
Fy för Ellos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar