I stället kom ett mejl från Ellos om att overallen är försenad - till den 15 december.
Jag blev arg och ringde Ellos, som skyller på leverantören och inte kan lösa mitt problem.
-Okej, kan ni skicka mig en annan overall?
-Ja, men du får inte samma pris.
Jag blev ännu argare men gick ändå in och kollar de overaller de har kvar - den enda som finns i större storlek än 92 levereras 10 januari.
-Vi kan inte göra något åt det, det är leverantörens fel. Vi får samma svar från dem om vi ringer dem - tyvärr, allt är försenat.
-Varför kräver ni inte kompensation av dem så att ni kan kompensera mig? Som det är nu är det jag som får ta smällen för att de sjabblar.
-Så gör vi inte.
-Då tappade ni just mig som kund. Stryk beställningen och skicka inga fler kataloger, tack.
Så nu har vi väntat hela oktober och hela november, alla overaller är slutsålda i affärerna och min E får frysa.
Fy för Ellos.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar